VESVESE RAHMETTİR

Birçok kişinin rahatsız olduğu vesvese birçok yerde insan için rahmettir…

Bir örnek vererek açıklayalım.

Bir arkadaşım şunu dile getirmişti. “Ben nafile ve sünnet namazlar kılarken rek’at sayısını şaşırmazken, neden farz olanlarda bu hal daha çok zuhur ediyor.”

Ehli keşfden bir zâta bu konuyu açınca açıklaması şu şekilde olmuştu.

Farz namazlar eda edilirken gaflet halinin zuhur edişi Allah Teâlâ’nın rahmetidir. Kulunun eksik olan farzı tam olsun diye, eksik kalacak kısmına bedel olarak, rek’at sayısını unutturur. O zaman kulda eksik üzere hükmeder, bir rekat ve sehv secdesi yaparak namazını tamamlar. Bilinen bir husus namazda aslolan secde hali olduğu için hatalar sehiv secdesi ile ikmal olmaktadır. Bazen  secde-i sehvin tamamlayamadığı yerler zuhur edince, Allah Teâlâ o kul üzerinde bir anlık unutkanlık ile kaçıncı rekat olduğunu unutturmuştur. Burada önemli olan unutan kişinin rekat sayısını az ile takdir etmesidir.

Allah Teâlâ nafile ibadetler ile ikmal olan farzları olan kuluna, nafile ibadet etmemiş duruma düşmesini engellenmek istemiştir. Bu şekilde nafileler de bakî kalıp vücut bulması için vesvese yolu rahmet kapısından zuhur etmiştir. Kul zannı ile bu vesveseyi şeytandan zanneder. Hakikatte bu vesvese şeytandan olmayıp, Allah Teâlâ katından melekler vasıtası ile olmuştur. [Aşağıda linklerini bıraktığım yerde nafile ibadetlerin farzları ikmal durumlarına bakarsınız.]

Yine burada şu hususu da hatırlatalım, namaza duran bir kişi kıldığı namazım ve diğer ibadetlerim kabul olmuyor diye düşünmesi en büyük günahtır.  Allah Teâlâ karşısında insan,  kulluğunu, ibadetini ve varlığının durumunu sürekli hatırlaması gerekir. Çünkü yok hükmündedir.

Günümüzde, namaz ve diğer ibadetler hususunda riya kavramı da kalmamıştır. İnsandan istenilen, varlık ve benliğe düşmeden kulluğa yönelmesidir. Bunun dışında fazla istenilen bir husus yoktur.

Hulasa: Allah Teâlâ büyüklüğünün işareti olarak kulunun noksan halini kabul buyurması celâl ve ikramının şanındandır.

Kuluna rahmet eden bir rabbi ve şefkatli bir peygamberi olduktan sonra, hayatı yaşamaktan zevk almamak ne acayip durumdur.  

Kulunun en zayıf halini de kabul eden Rabbimiz hakkında kötü zanna düşmekten yine zatına sığınırız.

Allah Teâlâ’m, biz aciz kullarını af buyurmanı niyaz ediyoruz.

Âmin.

İhramcızâde İsmail Hakkı

 

 

 

Reklamlar

yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s