RESİM ANALİZLERİ

Flaman ressam Campin’in bir mihrap resminden ayrıntı (15. yüzyıl). Kapı umudu, kilit başkalarını sevmeyi ve anahtar da tanrı özlemini simgelemek içindir. Bir Ingiliz kardinali geleneksel törenle bir kiliseyi vaftiz ediyor (solda).

fener

Bugün bireylerin maruz kaldığı iki elki: Reklam (bir Amerikan reklamı “hoş yaşam”ı vuıguluyor  ve siyasal propaganda (1 962 yılında bir halkoyu için bir Fransız ilanı. Evet oyunu istiyor fakat üzerine muhalefetin Hayır’ı yapıştırılmış.) Bu ve benzeri etkiler bizleri doğamıza uygun olmayan bir tür ve biçimde yaşamaya zorlayabilir. Bunun sonucu olan ruhsal denge bozulmaları, bilinçdışı tarafından yeniden dengelenmelidir (solda).

Fener bekçisi. (Amerikalı Roland B. Wilsonun bir karikatüründe.)

Yalnızlığı nedeniyle ruhça biraz rahatsız; bilinçdışı bunu tamamlamak için hayali bir dost uydurmuş. Karikatürün yazısında bu hayali dost “Bili, yalnız bu kadar da değil; dün kendimi kendi kendime konuşurken buldum!” diyor

 

Rembrandt’ın “Açık Kitabıyla Filozof” resmi, 1633. İçedönük yaşlı adam, Jung’un her birimizin kendi bilinçdışımızı araştırmamız gerektiği inancını görünürleştiriyor (üstte).

yer sunağı

Ağaç altında bir yer sunağı (1 9. yy’dan bir Hint resminden]. Bu tür yuvarlak ya da dörtköşe yapılar genellikle, bireyleşme sürecinin tamamlanması için ego’nun tabi olması gereken Şelfi temsil eder.

Düşte bir ayna bilinçdışının, bireyi objektif yansıtma, böylece bireye, belki o ana kadar olmayan içgörüsünü kazandırma yetisini simgeleyebilir. Ancak bilinçdışı, bilinci şoke eden ve şaşırtan böyle bir içgörüyü ileri sürebilir. Grek miti Gorgona Medusa’nın bir bakışı erkekleri taşa çevirir ve bu yüzden ancak aynadan bakılabilir. Bir kalkana yansımış olan Medusa ICaravaggio’nun tablosu, 1 7. yy).

İnsanın bugün gereksindiği ruhsal birlik, birçok düşte, “Hiroshima.

Mon Amour” (1959) filmindeki Fransız kızın Japon erkekle birleşmesiyle anlatımını buluyor (üstte). Yani psişik dissosyasyon 20. yy’ın bir tablosuyla, Atom Bombası patlamasıyla simgeleniyor.

 

Kaynak: Carl G. Jung,-İnsan ve Sembolleri, Kitabın özgün adı: Man and his Symbols Çeviri: Ali Nahit Babaoğlu, okuyan us, Baskı: İstanbul, Mayıs 2007

BAŞA DÖN

 

Reklamlar

yorumda sahte e-posta yazanlara cevap verilmez.

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s