شکارچی شنبه  – [THE SATURDAY HUNTER] – [Cumartesi Avcısı] – 2009

Perviz Şeyh Tadi yapımı bu İran filmi, siyonistlerin Filistin’i işgali ve kendi nesillerini nasıl hunharca yetiştirdiklerini konu alıyor.

Bütün sorunların başını din adamları ve din adına hareket ediyorum diyenlerin baş olduğunu göreceğiniz bir film.

Filmi şu siteden izleyebilirsiniz

http://islamivahdet.com/cumartesi-avcisi-turkce-dublaj-hd/

FITRATIN BOZULUŞUNUN ÖYKÜSÜ (CUMARTESİ AVCISI)

 

Türkçe’ye “Cumartesi Avcısı” ismiyle çevrilen film 2009 yılı İran yapımıdır. Senaristliğini ve yönetmenliğini Parviz Sheykhtadi’nin yaptığı filmin başrollerinde Ali Nassirian (siyonist dede) ve Mohammad Javad Jafarpour (Benyamin) oynamıştır. Film Yahudi bir kadının, babasının ısrarları sonucu, kısa bir süreliğine oğlunu onun yanına bırakması ve çocuğun dedesinin yanında geçirdiği zamanı konu almaktadır. Film hakkında değerlendirmeye geçmeden önce Kur’an ayetlerinden cumartesi(sebt) günü yasağını çiğneyenlerin hakkında bilgi veren ayetlere bakalım:

“Andolsun, sizden cumartesi yasağını çiğneyenleri elbet biliyorsunuz. İşte biz, onlara: “Aşağılık maymunlar olun dedik.”(Bakara 65)

“Ey kendilerine kitap verilenler birtakım yüzleri silip de arkalarına çevirmeden ya da cumartesi adamlarını (o gün yasağı çiğneyenleri) lanetlediğimiz gibi onları da lanetlemeden evvel, yanınızdakini doğrulayıcı olarak indirdiğimize iman edin. Allah’ın emri yerine getirilmiştir.” (Nisa 47)

“Hani onlar cumartesi haddi aşmışlardı. Cumartesi günü iş yapma yasağına uyduklarında balıkları onlara açıktan akın akın geliyor, cumartesi günü iş yapma yasağına uymadıklarında ise gelmiyorlardı. İşte biz, fıska sapmaları dolayısıyla onları böyle imtihan ediyorduk.” (Araf 163)

“… Onlara: “Cumartesi haddi aşmayın” da dedik. Ve onlardan kesin söz aldık. Onların kendi sözlerini bozmaları ve, Allah’ın ayetlerine karşı inkara sapmaları, peygamberleri haksız yere öldürmeleri ve “Kalplerimiz örtülüdür” demeleri nedeniyle(onları lanetledik). Hayır Allah inkarları dolayısıyla ona damga vurmuştur. Onların azı dışında inanmazlar.” (Nisa 154-155)

Film mekân olarak İsrail tarafından işgal edilmiş Filistin topraklarında geçmektedir. Siyonist düşünceye sahip bir dedenin torununu bir eğitime tabi tutması süreçlerini içermektedir. Dedenin eğitimleri bize insan fıtratının ne şekilde değiştirildiğini ve değiştiğini gözler önüne seren bir süreçte işler. Aslında dede kendisinden sonra yerine geçecek, görevi devralacak birini yetiştirmektedir. Bu göreve geçecek kişinin kalbinde insani duygulara(merhamet, sevgi vb.) yer yoktur. Bu duyguların kullanıldığı anlarda sadece amaca uygun olan anlardır. Aslında bu anlardaki kullanım tamamen çıkarla doğru orantılıdır. Yahudilik inancında ad koyma önemli bir görevdir. Filmde de buna dikkat edilerek çocuğun ismi de önemi vurgulanması amacıyla “Benyamin” olarak konulmuştur. Benyamin “sağ elimin oğlu” (gözde oğul) anlamına gelmektedir.

Filmi izlerken film hakkında varılacak ilk sonuç;

Filmin tamamen anti-siyonist bir görüntü çizmesidir. İkinci olarak siyonistlerin sadece kanla beslendiklerini çok güzel bir şekilde resmetmiştir. Siyonizmin sadece siyasi bir ideoloji veya sadece dini bir ideoloji olmadığını dini referans alarak siyasi görüşü de olan kapsamlı bir sistem olduğunu görmekteyiz. Kaynağını Yahudilerin (tahrif edilmiş) kutsal kitabından almaktadır. Filmde bu konu güzel bir şekilde ortaya konulmuş. Kaynağı dini olan bir sistemin de önemli önderleri, yol göstericileri siyasi liderler değil, siyonist din adamlarıdır. Yahudilik inanışında hahamlar üstünlük bakımından peygamberlere çok yakındırlar. Hahamın sözleri insanları uyması gereken, karşı çıkmaması gereken sözlerdir. Hahama uymamanın, küstahlık yapmanın cezası ölümdür;

Ve her kim, Allah’ın Rabbe hizmet etmek üzere orada duran kahini, yahut hakimi dinlemeyerek küstahlıkla davranırsa, o adam öldürülecektir.” (Eski Ahit, Tesniye, Bab 17, Ayet: 12)

Benyamin’in nasıl dönüşüm geçirdiğini olaylarla anlatan filmde en çarpıcı bağlamlardan birisi de; bir Arap çocuğuna yardım eden Benyamin’in filmin sonunda sevgi gösterdiği insanları öldürmesidir. Sahip olduğu merhamet duygunun yok olduğunu ve yerini zıttı olan katılık, acımasızlık gibi duyguların yer almasıdır. Eğer sahip olduğumuz bizi insan yapan özelliklerimize sahip çıkmazsak kaybolurlar ve kendimizi tanıyamaz hale gelebiliriz.

İnsanların kendilerine dayandırdıkları bir tarih vardır. Kendilerini tanımlarken beslendikleri kaynakları, dayanakları ifade eder bu tarih. Tarih hakkında herkesi muzdarip olduğu konulardan biri de yanlı tarih yazılımıdır. Batının dünya liderliğini ele geçirdikten sonra en fazla önem gösterdiği dallardan birisi de tarih olmuştur. Yazdıkları tarih eserlerinde uzun yıllar dünyaya öncülük etmiş İslam’ı ve Müslümanları sadece dipnotlara sığdırmıştır. Filmde de siyonistlerin nasıl “bulundukları andan” tarih yazdıklarının sahnesine tanık olmaktayız. Yeni bilgileri eski maddelere yazarak(sayfalara veya kitabelere) eski bilgi “imiş” gibi sunarak kendi düzenlerine hizmet etmelerini sağlıyorlar. Hatta filmde sadece yakın tarihle alakalı değil kitabe işçiliği de gösterilmektedir.

Haham’ın evinde köle olarak çalıştırdığı insanlar kendi ırkından ve dininden değildir. Birisi Hristiyan diğeri ise çocukken alınmış bir Arap gençtir. Aslında bu durumun dayanağını aşağıdaki Eski Ahit ayetlerinde buluyoruz:

“Ve senin malın olacak köleye ve cariyeye gelince, etrafınızda olan milletlerden, onlardan köle ve cariye satın alacaksınız. Ve aranızda oturan gariplerin de çocuklarından, onlardan ve diyarınızda doğmuş olup yanınızda bulunan aşiretlerinden satın alacaksınız ve sizin malınız olacaktır. Ve onları kendinizden sonra miras mülk olarak çocuklarınıza bırakacaksınız, daimi kölelerinizi onlardan alacaksınız; fakat kardeşlerinize, İsrail oğullarına, birbirinize sertlikle efendilik etmeyeceksiniz.” (Eski Ahit, Levililer, Bab 25,Ayet: 44,45,46)

Filmde karşımıza çıkan önemli özelliklerden birisi de çizilen dava adamı profilidir. Davanın doğru dava olmadığı ortada olmasına rağmen davaya mensup birinin davasının her şeyden önce gelmesi gerektiği çok güzel bir şekilde gösterilmiştir. Davası için gerekirse kendisinden bile vazgeçebileceği ki bunun İslam literatüründeki karşılığı “şehadet”tir. Filmi izlerken yanlış davanın adamının sadakatini görünce insan ister istemez kendi durumunu da bir öz eleştiriye tabi tutuyor.

Filmin en önemli özelliklerinden birisi de içerisinde Siyonist Yahudilerle diğer Yahudilere birbirinden ayırmasıdır. Siyonismin sadece Müslümanlara karşı değil aslında bütün insanlığa bir tehdit oluşturduğu ve (gayrimeşru rejim) İsrail’in içinde de bu durumdan rahatsız olan “insani” özelliklere sahip Yahudilerin olduğu da gösterilmiştir. Filmde yapılan Yahudi ve Siyonist ayrımını da tebrik etmek gerekmektedir. Bu ayrımın yapılması filmin anti-semitik bir film değil tamamen anti-siyonist bir film olduğunun göstergelerindendir. Film Filistin’de topraklarında geçen bir film olduğu için sadece siyonistleri değil o toprakların gerçek sahiplerine perdeye almayı unutmamıştır. Onların da siyonistlere karşı duruşlarının nasıl olduğu, hepsinin aynı olmadığını bizlere göstermiştir.

Film bütün bu göstergeleri sonucunda kesinlikle izlenmesi gereken ve hakkında konuşulması gereken filmlerdendir.

“Bazen onların seni sağır sanmalarına müsaade edeceksin.

Bazen de seni deli sanmalarına göz yumacaksın.

Böylelikle kendilerini olduğu gibi gösterecekler.

Ve sen göreceksin, işiteceksin, anlayacaksın.

Bir gün sen de onların hepsinden kurtulmuş olacaksın.

Onların hepsini alt edeceksin.

Böylece bütün kötülüklerden kurtulmuş olacaksın.

Ama asla kendini hiç kimseye açıklamayacaksın.

Hatta Halom’a bile açmayacaksın.

Her şeyden geçiş yapacaksın.

Onlardan bile. Ben var olduğum sürece sen onlardan olamayacaksın.

Öyleyse benden de geçeceksin.  Geç hadi…”
(Dedenin torununa son dersi)

Burak Çamur kritik etti.

Erişim: http://erdemligenclik.net/2014/02/20/fitratin-bozulusunun-oykusu/

yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s