DEVLET VE MİLLET MALININ HIRSIZLARI HAKKINDA

 

Onların yüzleri kızarmaz.
Bildikleri var, birde kılıfları.

Bu konu üzerinde yorum yapmak/yapmamakta özgürsünüz. Fakat bence Hz. Rasûlu’llâh salla’llâhu aleyhi ve sellemin köle için söylediği “Allah’ın malını birbirinden çalmıştır.” (İbn-i Mâce, Hudud-2580) hadisinin yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Hürlerin bu açığı kullanma hakları yoktur. Devlet ve millet malını çalmanın durumu aşağıdaki hükümlerin kılıfına sokuluyor ve insanlar huzursuz olmuyorlarsa bir sorun var demektir.

Allah Teâlâ bizleri hırsızlıktan ve haksızlıktan emin buyursun. Âmin

ALINTI

(BEYT-ÜL MÂL)

(Beyt-ül mâl) İlk defa Hz. Rasûlu’llâh salla’llâhu aleyhi ve sellem   tarafından kurulan ve gelir kaynaklarıyla sarfiyat yerleri şer’î olarak tayin edilmiş İslâm devletinin mâliye hazinesi. Gelir kaynakları:

 1- Zekât ve sadakalar. 2- Ganimetler. 3- Fey=Zekât ve ganimet dışında kalan ve beyt-ül male ait olan mallar.Beyt-ül malden yapılan harcamalar şu kimseleri ihtiva eder:1- Fakirler ve miskinler. 2- Zekât memurları. 3- Borçlular. 4- Yolda kalmış olanlar ve garipler. 5- Azat etmek üzere köle satın alanlar. 6- Allah yolunda cihad edenler. 7- İslâma ısındırmak ve yakınlaştırmak için gönlü hoş tutulması gerekenler.

 

Hüküm: (Beyt-ül mâl)dan çalan hırsızın da eli kesilmez.

İbni Mace isnadı İbni Abbas’a dayanan bir rivayete göre ganimet malları içinde yer alan bir köle ganimet malından çalmıştı. Durum Hz. Rasûlu’llâh salla’llâhu aleyhi ve selleme bildirilince şöyle dedi:

“Allah’ın malını birbirinden çalmıştır.” (İbn-i Mâce, Hudud-2580)

İbni Mesud, (Beyt-ül mâl) dan çalan bir kişiye ne yapılması gerektiği hususunda Hz. Ömer radıya’llâhu anhe sorduğunda Hz. Ömer şöyle dedi: 

“Onun elini kesme. Çünkü (Beyt-ül mâl)da hakkı olmayan hiçbir kimse yoktur.”

Şa’bi’nin Hz. Ali kerremallâhü vecheh ve radıya’llâhu anhden rivâyetine göre şöyle demiştir:

“(Beyt-ül mâl)dan çalan kimsenin eli kesilmez.” 

Genel mülkiyet içerisinde yer alan malların durumu da (Beyt-ül mâl) gibidir. İster petrol gibi genel mülkiyete ait bir malın kendisi olsun isterse genel mülkiyetten sayılan elektrik ve su gibi hima (koruma altına alınan) bir mal olsun, çaldığı malda hakkı olduğu yönünde şüphe olduğu için el kesilmez. Fakat şüphenin var olması nedeniyle tazir cezası ile cezalandırılır. Zira bunlar (Beyt-ül mâl)a ait mallar gibidir.

Aynı şekilde birbirlerinin mallarından çaldıkları takdirde karı-kocanın elleri de kesilmez.

Çünkü bunların her biri diğerinin gıyabında harcama yapmaktadırlar. Bu şüphe nedeniyle el kesilmez.

Özetle, alınmasında şüphe bulunan her bir malın çalınması durumunda el kesilmez. Zira şüpheler hadleri ortadan kaldırır.

Kaynak: http://islamdevleti.info/kitaplar/Islam_Hukukunda_Ceza/10.htm

BAŞA DÖN

 

yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s