EFENDİM ÖMRÜNÜZ MÜZDÂD OLSUN

Muhterem zevât-ı Kirâmın konuşmalarında aşağıdakine benzer kelamlara tesadüf ederiz.

“Azîzim, muhterem, kardeşim;
Allah’ın selâmı zât-ı âlînize ve âl ü ehibbânızın üzerine olsun.
Dâimen ve ebedâ, sâ’yiniz meşkûr, her umûrunuz hayr ve ömrünüz müzdâd olsun efendim.” 

Müzdâd: Çoğaltılmış. Ziyâdeleştirilmiş.

Allah Teâlâ tarafından kaderin tayin edilmiş, ömürde uzalma ve kısalma olmayacağı haberi kesindir. Ancak bu bilgiye rağmen insanların birbirleri için olan bu temenilerinin hikmeti nedir?

Bir insanın beşerî ömrünün uzun olması ve faydası, dünyada bulundukları dönemde Hz. Rasûlu’llâh salla’llâhu aleyhi ve sellem ile olacak manevî görüşmelerinin fazlalığına neden olmaktır. Dünyada olan bu görüşmeler, insanların  vefatlarından sonra çok zordur. Çünkü ruhlar âlemindeki görüşmelerde bazen talihsizlikler bulunabilir. [Hallac-ı Mansur’un 300 yıl Huzuru Nebiye çıkamadığı rivayetini misal verebiliriz.]

Güzel bir zâtın ömrünün ziyadeleşmesi için olan dileğimiz, dünyada şartlarıyla zor gibi görünüyor. Belki dileğimiz nedeniyle o kişinin tasarrufu maneviyesinin artmasına neden olur, Hz. Rasûlu’llâh salla’llâhu aleyhi ve sellemin manevi planda devamına yardımcı oluruz.

Maneviyat gülzârında ruhların gıdalanması ve huzur bulmak Hz. Rasûlu’llâh salla’llâhu aleyhi ve sellem iledir. Büyüklerimizden duyduğumuz haberlere göre nice şaşalı şeyhler öldükten sonra Efendimiz salla’llâhu aleyhi ve sellemin sohbet halkasından geride saflarda kalmışlardır. Dünyada bu nimetten mahrum olunmazken manevî boyutta olan bu yoksunluk gerçekten bir noksanlık mıdır? Buna hayır diyebiliriz. Ancak bir mahrumiyetin olduğu kesindir.

Dünya, ahiretin tarlasıdır; bu nedenle uzun ömürlü olmayı hepimiz hakkında dilemeliyiz. Çünkü dünyada aşkın insanlarla görüşmek ve mukarreblere ulaşmak cennetten daha kolay olmaktadır.

Hızırın bilmediği defterdeki ricali gayb erenlerini dünyada kolay bulabiliriz. Fakat Has odanın müdavimlerini cennette görmek kolay değildir.

Dünyada kör olan ahirette de kördür.

Bu meyanda İblisin izinli olması ve dünya hayatının devamını talep etmesi Allah Teâlâ ile arasındaki bağın ikamesi içindir.

Hulasa Allah Teâlâ dünyanın felaketi için çalışanları sevmediği gibi şeytan dahi sevmemektedir. Armageddon savaşını çıkarmaya çalışan insanların çok kötü olduklarını korunmamız gerektiğini bilmemiz gerekmektedir. Beşeri bitiş bir cihetle tekrarlama ihtimalinden uzak kalmakta ve dönüşü olmayan bir yola girmektir.

İhramcızâde İsmail Hakkı

 

 

BAŞA DÖN

 

yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s