Alexandre Saint-Yves d’Alveydre

 

Vikipedi, özgür ansiklopedi

 Alexandre Saint-Yves
Marquess

1892’de Alexandre Saint-Yves d’Alveydre.

doğmuş

26 Mart 1842
Paris , Fransa

Vefat etti

5 Şubat 1909 (yaşlı 66)
Pau, Pyrénées-Atlantiques , Fransa

milliyet

Fransızca

Meslek

Yazar

Bilinen

gizli güçlere inanç

hareket

Synarchism

Eşi

La Comtesse De Keller

Alveydre Marquess (26 Mart 1842 – 5 Şubat 1909) Alexandre Saint-Yves, Fabre d’Olivet (1767–1825) eserlerini uyarlayan Fransız bir okültistti ve fikirlerini Gérard Encausse takma adı Papus tarafından uyarladı . “L’Archéomètre” üzerine yaptığı çalışma, genç RenéGuénon’u derinden etkiledi . Synarchy terimini — herkesin herkesle olan birliği- politik bir felsefeye dönüştürdü ve bu tür hükümet hakkındaki fikirleri siyasette ve gizlide etkili oldu. [1]

biyografi

İlk yılları

Paris’te doğmuş , Parisli entelektüeller ve psikiyatrist Guillaume-Alexandre Saint-Yves‘in oğlu olarak, kariyerine Brest’teki bir deniz akademisinde doktor olarak başlamıştır . 1863 yılında Victor Hugo ile bağlantı kurduğu Jersey’ye taşındı . 1870’de, Fransız-Prusya Savaşı’nda savaştığı ve yaralandığı Fransa’ya döndü .

Daha sonra bir memur olarak kariyere başladı. 1877’de Saint-Yves , Honoré de Balzac’ın bir akrabası olan Kontes Marie de Riznitch-Keller ile Empress Eugénie de Montijo’nunarkadaşı olan ve onu bağımsız olarak zengin yapan bir hareketle tanıştı ve evlendi . Hayatının geri kalanını araştırmaya adadı ve Victor Hugo da dahil olmak üzere çok sayıda etkili ilişki kurdu . Saint-Yves daha sonra Marquis Stanislas de Guaita , Joséphin Péladan ve Oswald Wirth gibi Fransız okültizminin önemli isimlerinin çoğunu biliyordu ve bir dizi Rosicrucian ve düzensiz Freemason’un üyesiydi.stil emirleri. Saint- Yves’in Fransız okültizminin büyük kurucuları olan Antoine Fabre d’ Olivet’in (1762-1825) belgelerini aldığını iddia etmişti.

1877’de “Lyrical Testament”, bir şiir koleksiyonu ve “Orient’in Tuşları” nı yayınladı. Son kitapta, Yakın ve Orta Doğu’da gerilime neden olan Osmanlı İmparatorluğu’nun çürümesinin getirdiği “Doğu Sorunu” na ( Yahudiler, Hıristiyanlar ve Müslümanlar arasında dini bir anlayış geliştirmeye dayalı) bir çözüm sunar. 

Ayrıca deniz bitkilerinin endüstriyel uygulamalarının gelişimini incelemeye başlamıştır (“Deniz yosunu ekstrelerinin kullanılması ” 1879 yılında yayınlanmıştır) ancak sermayenin yokluğu için operasyonu gerçekleştirememiştir. 1880’de San Marino hükümeti tarafından Alveydre Marquis’in unvanını aldı .

Misyonu des Juifs (1884) adlı kitabı Yahudilere elverişliydi . Bu materyal , Yahudi Sırları için, Yuliana Glinka’ya atfedilen bir anti-semitizm sistemi için kullanıldı .

Synarchy’in Gelişimi

Saint-Yves , ideal bir hükümet biçimi olduğuna inandığını anlatmak için La France vraie adlı kitabında Synarchy terimini kullandı . [2] Anarşist ideolojilerin ve hareketlerin ortaya çıkmasına tepki olarak , Saint-Yves 1882’den itibaren bir dizi 4 kitap üzerine daha muhafazakar bir politik-teolojik formül geliştirmişti ve bu da organik olarak değerlendirerek uyumlu bir topluma dönüşeceğine inandı. birlik . Bu ideal Ortaçağ Avrupa’sında yaşam onun idealize görünümünde ve ayrıca Hindistan, başarılı hükümeti hakkındaki fikirlerini kısmen dayanıyordu Atlantisve Eski Mısır. O sosyal farklılaşmayı ve savunulan hiyerarşi arasındaki işbirliği ile sosyal sınıflar aşarak, çatışmayı Synarchy, aksine: sosyal ve ekonomik gruplar arasında anarşi . Özellikle, Saint-Yves , metafizik odacığın bütün yapıyı birbirine bağladığı ekonomik gücü , yargı gücünü ve bilimsel topluluğu temsil eden üç konseyden oluşan bir hükümeti olan bir Avrupa toplumunu öngörmüştür . [3] Bu fikirler de gibi eserleri etkilenmişlerdir Platon ‘ın Cumhuriyeti Martinism tarafından . Onlar da erken hayatında l’Archéomètre hakkında birkaç makale yayınlayan genç René Guénon’u etkiledi. L’Archéomètre, Saint- Yves’in ölümünden sonra Gérard Encausse takma adı Papus tarafından düzenlenmiş ve yayınlanmıştır .

Hükümet Alexandre Saint-Yves d’Alveydre bu kavramın bir parçası olarak, önemli bir rol verdi gizli toplulukların daha doğrusu ya, ezoterik oluşan toplumlar, kahinler ve perde arkasından hükümeti korunmalıdır. Rosicrucians’ı orta çağ Avrupa’sında bu rolü yerine getirdiğini gördü ve Şövalyeler Tapınaklarından iniş yaptığını iddia eden bir dizi düzensiz Freemason ve diğer gruplarla ilgiliydi .

Agartha ile İletişim

1885’te, Saint-Yves’in bir tanesi, biri Hardjij Scharipf adında bir grup Doğu İnsiyatifi tarafından ziyaret edildi. Onun “ile synarchy ilişkili olduğu daha sonra yükselmiş üstatların yeraltı mağaralarında merkezli” Agartha güya onunla tebliğ, telepatik olarak iletişim sağlamaya çalışıldı . 1886’da yayımlanan “Mission de l’Inde en Europe” da bu gizli yer hakkında yazdı. Çok fazla ve görünüşe göre onun oryantal temaslarının etkisi altında ortaya çıktığından endişe etti, bu kitabın iki kopyasını da yok etti. Bunlardan biri 1910’da yayınlayan ve yayınlayan Gérard Encausse takma adı Papus’tur .

Saint-Yves eski synarchist inanıyordu dünya hükümeti bir dahilinde Agarta (veya Aggartha) nakledildi içi boş Dünya’nın başlangıcında Kali-Yuga çevresinde, dönemin 3.200 MÖ [4]Saint-Yves d’Alveydre gerçekten tanıtılan adamdı Agartha’nın Batı dünyasına kavramı. Bu kavram daha sonra tarafından geliştirilen Zam Bothiva ve Fraternité des Polaires daha da önemlisi tarafından Fransa’da ve Thule-Gesellschaft içinde Almanya’nın Milliyetçi çevreler benimsendi.

Son yılları

Saint-Yves’in ölümünden sonra, geride bıraktığı yazıların bir kısmı, Gérard Encausse takma adı Papus tarafından l’Archéomètre adında bir hacme katılan bir grup arkadaşı ve adanmışları tarafından derlenmiştir . Başlık, Saint-Yves’in geliştirdiği renk kodlu bir diyagramın adıdır. Astroloji , müzik, alfabe, gematria ve diğer alanlardaki öğeler arasındaki sembolik bağıntıları gösterir . Bu kitap İspanyolcaya çevrildi ve 2007 yılında ilk kez İngilizce’ye çevrildi (yayın beklemede). 

Etkisi

Saint- Yves’in ana öğrencisi, Synarchist fikirlere dayanan bir dizi toplum kurmuş olan önde gelen okültist Gérard Encausse takma adı Papus’du. Diğer önemli takipçiler arasında Victor Blanchard (1878–1953), Nizier Anthelme Philippe , René A. Schwaller de Lubicz , René Guénon ve Emile Dantinne vardı . Theosophy ve Rudolf Steiner’ın geliştirilmesinde, Saint- Yves’in çalışmaları da kullanılmıştır. Synarchy, politik düşüncesini geliştirmede büyük bir etki olarak kullanılmıştır. Mustafa Hüznü Uluğ Kızılkeçili’de onun izinden giden çalışmaları bulunmaktadır.

Saint-Yves’in fikirleri, yirminci yüzyılın başlarındaki çalkantılı Fransız siyasetini etkiledi ve burada bir dizi sağ-kanat grubu için bir model olarak ve aynı zamanda Meksika’da da büyük bir politik role sahip olan mizahçı grupların varlığına etki etti. Synarchist gruplarla ilgili teoriler de bir dizi komplo teorilerinde önemli bir unsur haline gelmiştir .

 

Giza’nın Büyük Sfenksinde Saint-Yves

Günümüzde Saint-Yves’in en etkili teorilerinden biri çalışmalarının küçük bir özelliği. Bu, Büyük Sfenks’in, MÖ 12.000 civarında yaratılmış olduğu düşünülen Mısırlı Mısırlılardan çok daha eski olduğu iddiasıdır. Sfenks’in Atlantis’in yıkımından kaçışla yaratıldığına inanmıştır . Bu iddiayı herhangi bir fiziki kanıta dayandırmamıştı. Saint-Yves’in öğrencisi René A. Schwaller de Lubicz , Sfenks’in yaşını araştırmak için ilham vermiş ve sonuç olarak anıtın yaşı boyunca devam eden Büyük Sfenks tartışmasına ilham vermiştir .

daha fazla okuma

  • Marquis Alexandre Saint-Yves d’Alveydre, Agarttha Krallığı: İçi Boş Dünya’ya Yolculuk (Joscelyn Godwin’in tanıtımı ; Inner Traditions, 2008). ISBN  978-1-59477-722-6

kaynakça

  • Le Retour du Christ , 1874
  • Clefs de l’Orient , 1877
  • Testament lyrique , 1877
  • Le Mystère du Progrès , 1878
  • De l’utilité des algues marines , 1879
  • Mission des Souverains , 1882
  • Misyon Des Ouvriers , 1882
  • Mission des Juifs , 1884
  • Menejerim , 1886
  • Les funérailles de Victor Hugo , 1885
  • La France vraie ou la Misyonu des Français , 1887
  • Voeux du syndicat de la Presse économique , 1887
  • Les Etats-généraux du israfı , 1888
  • Le centenaire de 1789 – Sa sonuç , 1889
  • L’ordre économique dans l’Electorat ve dans l’Etat , 1889
  • Le Poème de la Reine , 1889
  • Maternité royale et mariages royaux , 1889
  • L’Empereur Alexandre III épopée russe , 1889
  • Jeanne d’Arc victorieuse , 1890
  • Des brevets des l’Archéomètre , 1903 et suivantes des des uygulamalarını
  • Théogonie des Patriarches , 1909, ölüm sonrası baskı
  • L’Archéomètre – Clef de toutes les religions et de totes les bilimleri de l’Antiquité – Réforme synthétique de tous les arts contemporains , 1910, ölüm sonrası baskı

Notlar ve referanslar

    •  Pym, Michael (Kasım 1926). “Aziz Yves D’Alveydre” . Adalet yoluyla barışı savunmak . 88 : 609–614 – JSTOR üzerinden.
    •  Saint-Yves d’Alveydre, La France vraie (Paris: Calmann Lévy, 1887).
    •  André Nataf, Okunun Sözleri Sözlüğü (Wordsworth Editions Ltd; 1994).
    • Joscelyn Godwyn, Arktos: Bilimde Polar Efsane, Sembolizm ve Nazi Survival , s.84 (Adventures Unlimited Press, ABD; 1996).

 

BAŞA DÖN

 

Reklamlar

....

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s